Tuesday, June 24, 2008

MPC, Wilayah Selatan, Melaka

Kumpulan Speed
16-20 Jun 2008 yang lalu, aku berada di Melaka sempena konvensyen ICC Wilayah Selatan.
Kira dah 1 tahun jugak aku tak lawat Melaka, kali ni baru dapat. Macam biasa pergi atas dasar keje. Di Melaka aku dan anak buah bertanding dalam konvensyen anjuran MPC, dimana mewakili TNB bertanding dengan syarikat lain seluruh Malaysia menunjukkan projek rekaan masing-masing yang telah menguntungkan syarikat. Diantara syarikat yang terlibat ialah daripada Sharp, Petronas, Perodua, TNB , Proton dan lain-lain. Semua pasukan yang bertanding kali ni hebat hebat belaka. Tapi yang uniknya group akulah paling ramai veteren dan pelbagai kaum. Walaupun sudah veteren dan berlainan bangsa tapi semangat nak bertanding dan menambah nilai kepada syarikat masih utuh.
Setiap kumpulan yang bertanding diberi masa 20 minit untuk membentangkan projek. Aku bertindak sebagai fasilitator. Bagi nasihat je...hehe...Para hakim yang dikatakan bijaksana tuh, tak banyak tanya soalan, time group aku present. Maybe diaorang kesian kot.

Ni masa lepas penyampaian hadiah. Group aku dapat emas. Berbaloilah jugak 5 hari kat sana. Menarik jugak, harap lepas ni dapat pergi peringkat kebangsaan.

2 comments:

SITI said...

Emas? Tahniah2.

KAu dah kene beli banyak baju2 bateks baru yang (nampak) mahal. Huhu.

Lets2 shopping!

shahril aley said...

allo enchek salman
apa kaba?
sihat kah???